Hvorfor Orange?

13/9/19 Hvorfor begynner vi med Orange? Jeg selv var ut etter en hardtail for å vise at man MÅ ikke ut med mange penger for å nyte terrengsykling, men fant ikke noe robust og billig i Norge.

Og jo flere tester jeg så og leste jo mer nysgjerrig blei jeg!

Vi fører allerede Lapierre og Cube, men begge var utsolgte akkurat da. Så jeg surfet internettet og kom over Orange. Du vet, Steve Peat, Animal, single-pivot, Mint Sauce, Yorkshire, alu… Alle har et forhold til Orange!

Mange år på fulldempere og jeg hadde jo funnet min beste, jeg skulle aldri bytte den ut. Jeg har prøvd alt (nesten), ihvertfall alle bakramme design, WP, VPP, 4-bar, faux-bar, Horst, rocker… og ser at #lookslikeasession er sånn fordi det er det som virker!

Carbon er best på raske sykler fordi det er så lett og sterkt, vel?

Så alu single-pivot? Næsj!.. eller?

Jeg ville egentlig bare ha meg en hardtail å herje på. Sterk og robust. Gå frem som et godt eksempel til barna. Skogen er for alle, ikke de rike!

Men mange hardtails har for bratte vinkler, for mange gir, og for svake enten, de er billige eller dyre. Er det bare fulldempere som kan gi deg adrenalin i skogen?

Ikke i England tydeligvis!

Orange Clockwork fikk oppmerksomheten min med sin 67° styrevinkel og plass til dropper setepinne, 1×11 gir (11-42!). Jeg googlet tester og kom over denne fra Guy Kesteven (gamle MBUK tester).

Der blei jeg gira ihvertfall!

Jeg mailet Orange for å finne ut hvem som importerte til Norge og det var ingen for tiden. Kunne lille demperverkstedet Top-Tubes gjøre noe sånt?
Mellomtiden så jeg flere tester:

Og blei enda mer gira!!! Denne testen er så Norge! Vi vil ha så mye for penger som mulig, og det får du fra internettbaserte sykler, flott komponentpakke og en effektiv og lett sykkel… meeeen testerne syklet mer på Orange fordi den var vanedannende, enkel og veldig, veldig moro.

Som demperfokusert ser jeg hvor mye tuning vi kan gjøre for tida. Med våres Shockwiz og erfaring klarer vi å styre antall spacere, lufttrykk, shims og ifp volum til du klarer dine mål og smiler bredere!

Hva skal du med alle de leddene egentlig?!?

En telefon til Yorkshire da. En kopp te. En prat om min virksomhet og hva jeg ville. De har sansen for «shred-shed» småbedrifter, de er, på mange måter, også det. De liker servicenivået én person kan gi, og de hadde sjekket vår Instagram konto etter første kontakt.

Jeg tok inn en Orange Clockwork Evo ? (65°styrevinkel, 140mm gaffel, 638mm topprør!) og en Five (65°sv, 150/145mm f/b vandring, 614mm tr)… og ventet.

Clockwork kom først, og min første tur var uvant for å si det sånn! Veldig lang sykkel (6cm lengre enn min Devinci Spartan enduro) men ila 1 time hadde jeg blitt støl i gliset! #Mersmak! Jeg syklet mer.

Five’n kom og blei montert fort. Jeg trur ikke jeg rakk å ta bilder den første turen! Hva i…?!? #Mersmakaf!

Du kan lese mine inntrykk i en annen post!

Team Orange Top-Tubes! 

Vi søkte via ig etter folk som ville være Orange ambassadører, og har endt opp med 4 herlige syklister! Levi, Ida, Lene og Lise på Alpine6, Five (mullet), Stage6 og Phase viser seg frem i forskjellige ritt. Ida har allerede vært på pallen, og Levi har begynt å ta flere og flere KOM i distriktet. Mer om gjengen senere!

Så da vi igang da! Vi fører fortsatt Cube og Lapierre, vi skaffer sykkel til deg etter behov, for da kan vi gi deg best mulig pris på hva du TRENGER istedenfor at du kjøper noe pga pris. Vi har fortsatt mest fokus på verksted.

F41B9F2B-B692-4DEC-8A2A-102FBE676CE1
Orange Zest 24″ 1×11 & luftfjæring

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..