Bengt’s new ride.

Med dagjobb på MX Sport, men alikvel har jeg garrage-band verksted hjemme i skogen (og kommer alltid til å ha det) for megselv og de som insisterer. Bengt insisterte om Rufus-passion når sykkelen hans skulle bygges, og jeg, vel, jeg elsker å bygge sånt.

I to år har Bengt brukt student-spaghetti-til-middag-IGJEN pengene sine på en sykkeldel her og en der, og til slutt hadde han en hel sykkel. Endelig skulle han få en ordentlig utfor-rig igjen, jeg har nesten like mye glede av det som han!

IMG_6236
Em hjelper meg montere Elke bakdemperen.

IMG_6259
Ferdig, (bildene er ikke i rekkefølge)

 

IMG_6257
En av de mest interessante delene av sykkelen var drivetrain valget hans, 1×7 gir, med en delt XT 11-36 kassett og krankhjul uten kjedefører pga tykk-tynn Raceface tannhjul. Spennende, men vil det virke? Tilbakemld fra B har vært bra!
IMG_6241
Ertebilde. Jeg har en tendens til å sende bilder til kunder underveis, så de gleder seg ekstra godt til sykkelen sin.
IMG_6253
Her ser man resten av XT kassetten som er huggd i filler for å kutte ut de 3 største tannhjul. Det ser såpass heimmekka ut at ironien smakte godt! Jeg filte og avsluttet det pent, men ujevnt for effekt. You have to be there, man.
IMG_6254
Mini bashguard til Shimano Saint. Den er der du trenger’n.
IMG_6251
Baksiden av hipster kassetten.
IMG_6239
Ramma med demping og fett og høyt styre. Sykkelen blir så spennende!
IMG_6238
Et av de flotteste kuppene B gjorde var denne bakdemperen fra Elke, jeg sier ikke prisen, men B vant! Og fett nok? Yeah baby, veloerotica!

IMG_6256 IMG_6237

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..