Landevei for offroad.

Landeveisykling er en plagsomt spesialisert sport, de spinkle syklene er laget for en ting og det er FART på godt asfalterte veier, en ekte terrengsyklist fniser av dette!

 

Eller gjør han/hun? Å starte sesongen med seigmenn lår og rosinlunger er ingen bra måte å klare merket i Birken eller å hevde seg i de nye endurorittene. Det blir jo bart på veien før det blir det i skogen jo, men å ta godsykkelen, den du har brukt tid og kjærlighet på å få akkurat der den er rask på ujevnt underlag, ut på brødmat milene for å få mengde treningen, er ikke gøy. Offroadern er kvikk i skogen, men henger litt på veien. Og bygger du om offroaderen til å funke langs veien vil den funke dårlig i skogen igjen.

Her er løsningen!

Før har bransjen sagt at racere under 12000,- er for chavs, men så kom Trek ut med en til 8000,- som var faktisk veldig bra. Klart at man kan ha seg en lettere sykkel, kanskje med dyrere gir, men å gi 12k + for en sykkel når hjertet ditt er i skogen blir kanskje litt overkill? Heller bruke de pengene på ting som gjør skogen mer gøy!

Trek 1.5 er blant de rimligste racerne som finnes, aluramme carbon gaffel og setepinne, Shimano Tiagra bakskifter og integrerte gir og bremsehendler, ok hjul og en ganske så aggresiv sittestilling gir deg racerfølelsen og momentet til å sluke mange mil og få en V8 lårmuskelatur for når våren virkelig tyner skogen.

Fra 8000,- får du en grei landeveisykkel, men det er merkbar forskjell når du går opp til en sykkel med 105 utstyr, mer om det senere.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..